FAQ
Najczęstsze pytania
FAQ cz.1.
- Czy każde urządzenie Dekteca musi mieć własne licencje na oprogramowania, które używa?
- Tak.
- Czy 'kupując oprogramowanie' nabywam oprogramowanie czy licencję na użytkowanie tego oprogramowania?
- Nabywa się licencję na użytkowanie oprogramowania
- Czy można przenieść licencje oprogramowania (opcje) z jednego urządzenia na inne?
- Nie.
- Czy do oprogramowania Dekteca istnieją licencje sieciowe?
- Co do zasady programy licencjonowane są indywidualnie do urządzenia/użytkownika.
Zdarzają się jednakże oprogramowania, które mogą być licencjonowane również do użytku sieciowego. Przykładem jest tu analizator Zond-256, mający możliwość licencjonowania zarówno do użytkownika indywidualnego, jak i sieciowego.
W razie wątpliwości należy zwrócić się z pytaniem do dystrybutora lub producenta. - Mam w komputerze zainstalowane dwa modulatory - czy każdy modulator musi mieć włąsną licencję na program StreamXpress?
- Tak.
- Jak licencjonowany jest program multipleksera MuXXpert, który współpracuje z kilkoma urządzeniami Dekteca?
- Licencja MuxXpert-a powinna być przypisana tylko do jednego urządzenia lub klucza zabezpieczającego USB.
- Gdzie przechowywana jest informacja o licencji?
- Licencje zapisywane są trwale w urządzeniach z którymi mają współpracować licencjonowane oprogramowania lub w kluczach zabezpieczających USB, jeśli oprogramowanie nie jest przypisane do konkretnego urządzenia.
- Czy można wykasować (wycofać) licencję z urządzenia / klucza zabezpieczającego?
- Nie.
- Czy licencje są ograniczone czasowo?
- Nie.
Licencje dla produktów Dekteca są bezterminowe. - Czy można dokupić oprogramowanie do posiadanego urządzenia?
- Tak.
Dokupienie oprogramowanie może nastąpić w dowolnym momencie. - Czy Dektec wydaje aktualizacje do oprogramowań lub poprawione wersje oprogramowań?
- Tak.
- Gdzie można znaleźć najnowsze aktualizacje / najnowsze wersje programów?
- Na stronie Dekeca - dektec.com
- Czy aktualizacje programów są odpłatne?
- Przez okres roku od kupienia oprogramowania lub opcji aktualizacje są bezpłatne.
Po upłynięciu roku od zakupu sytuacja będzie zależna od konkretnego oprogramowania:- dla części oprogramowań aktualizacje będą dalej bezpłatne - przykładowo StreamXpress, MuxXpert, RFXpert, etc
- dla części oprogramowań aktualizacje będą odpłatne i będą wymagać wykupienia obsługi serwisowej na określony okres czasu, kiedy przewidujemy potrzebę prowadzenia aktualizacji.
W takim przypadku zasady odpłatności bywają indywidualne dla danego produktu i przykładowo wyglądają następująco:
- StreamXpert 2.0
Opłatę serwisową uiszczamy wyłącznie w okresie, kiedy chcemy prowadzić aktualizacje. Oznacza to, że pomiędzy kolejnymi okresami odpłatnej aktualizacji mogą wystąpić przerwy. Minimalny okres wykupienia aktualizacji wynosi 1 rok, długość okresu pomiędzy okresami odpłatnej aktualizacji jest nieograniczona.
Przykładowo:
- zakup StreamXpert 2.0 : grudzień 2015
- koniec okresu bezpłatnej aktualizacji : grudzień 2016
- wykupienie rocznego okresu aktualizacji : maj 2018
- koniec okresu bezpłatnej aktualizacji : maj 2019
- wykupienie kolejnego okresu aktualizacji, dwa lata : wrzesień 2019
- koniec okresu bezpłatnej aktualizacji : wrzesień 2021
- ...
- DVBAnalyzer
W przypadku tego oprogramowania, jeśli decydujemy się na aktualizowanie programu, wtedy MUSI zostać utrzymana ciągłość odpłatności za aktualizacje.
Przykładowo, jeśli po roku bezpłatnej aktualizacji związanej z kupnem programu nie aktualizowalibyśmy programu przez, przykładowo, trzy kolejne lata, a następnie zdecydowalibyśmy o konieczności przeprowadzenia aktualizacji, wtedy należałoby uiścić opłatę aktualizacyjną za cały okres, który upłynął od czasu utraty możliwości aktualizacji, plus nowy okres aktualizacji (min. 1 rok) czyli 3+1=4 lata.
- StreamXpert 2.0
Generalnie, przystępując do planów zakupu określonego oprogramowania należy dowiedzieć się o aktualnych warunkach uaktualniania danego programu.
FAQ cz.2.
- Czy istnieją wersje demo programów Dekteca?
- Tak.
- Urządzenie uległo uszkodzeniu - czy straciłem licencje do niego przypisane?
- Tak - jeśli urządzenie nie zostanie naprawione.
Nie - jeśli urządzenie zostanie naprawione lub wymienione w serwisie producenta - bezpłatnie w okresie gwarancyjnym lub odpłatnie po okresie gwarancyjnym.
Jeśli uszkodzenie stało się po okresie gwarancyjnym, a naprawa jest niemożliwa lub koszty naprawy są niewspółmierne, Dektec standardowo proponuje odpłatną wymianę uszkodzonego wyrobu na zamiennik, w pełni sprawny technicznie, z kompletem licencji sprzętu uszkodzonego. - Jaka jest odpłatność za wymianę uszkodzonego urządzenia na zamiennik?
- Koszt zależny jest od typu wyrobu. Ogólnie, typowe koszty wymiany zawierają się w granicach od 150 do 500€
- Czy licencje oprogramowania (opcje) instaluje się samodzielnie czy trzeba wysyłać urządzenie do serwisu?
- Samodzielnie, przy pomocy bezpłatnego programu narzędziowego DtInfo.
- Czy istnieje jakaś różnica przy kupieniu oprogramowania razem z urządzeniem a dokupieniem w okresie późniejszym?
- Nie ma różnic, jeśli chodzi o samo oprogramowanie, natomiast może wystąpić różnica cenowa pomiędzy zakupem zestawu, a zakupem urządzenia i następnie oprogramowania. Przy zakupie w zestawie cena kompletu może być korzystniejsza od sumy składników.
- Czy mogę mieć kopie zapasową programów, które użytkuje?
- Tak.
- Czy na pen-drivie, który otrzymałem z zakupionym sprzętem, są najnowsze wersje oprogramowań?
- Powinny, tym niemniej może się zdarzyć, że w pamięci zapisane są wcześniejsze wersje.
Zasadą jest, aby do instalacji pobierać zawsze najnowsze wersje programów ze strony producenta. - Czy oprogramowanie może być zainstalowane jednocześnie na więcej niż jednym PC?
- Tak, z uwagi na to, że programy z licencjami indywidualnymi przypisane są zawsze do konkretnych urządzeń lub kluczy zabezpieczających i bez nich nie działają.
Oznacza to, że oprogramowanie można mieć zainstalowane na kilku PC i przenosić urządzenia pomiędzy nimi. - Czy można przenosić urządzenia pomiędzy różnymi PC na których zainstalowane są oprogramowania Dekteca?
- Tak.
- Czy po dokupieniu opcji do programu muszę zaktualizować program?
- Tak.
- Czy po dokupieniu kolejnej modulacji do modulatora muszę zaktualizować program StreamXpress?
- Tak
- Dokupiłem nową modulację do modulatora, która nie chce się zainstalować. Co zrobić?
- Należy odinstalować sterowniki (o ile OS umożliwia to) oraz program StreamXpress, pobrać najnowsze sterowniki i program ze strony Dekteca, zainstalować ponownie.
- Czy programy Dekteca pracują w systemach 64-bity?
- Tak
- Posiadam bardzo stary system operacyjny i oprogramowania Dekteca nie instalują się. Co robić?
- Niestety, z uwagi na przyjęte rozwiązania techniczne, bieżące oprogramowania Dekteca nie pracują obecnie na systemach niższych niż Win 2k3.
W takim przypadku należy skontaktować się z producentem - Posiadam system operacyjny Vista / Win7 / Win8 / Win10 - nie mogę zainstalować sterowników i oprogramowania. Co robić?
- Należy przeprowadzić instalację jako administrator systemu ('Admin').
- Czy do działania urządzeń i programów Dekteca wymagana jest instalacja sterowników?
- Tak.
Należy zawsze starać się zainstalować najnowsze sterowniki pobrane ze strony Dekteca. Sterowniki można instalować samodzielnie lub automatycznie, czasie instalacji programu. - Czy dla kart PCI, PCIe i adapterów USB są różne sterowniki dla systemów Win?
- Tak.
Dla kart PCI, PCIe są to uniwersalne sterowniki DTA, dla adapterów USB - sterowniki DTU. Sterowniki obsługują wszystkie wersje systemów Windows od 2k3 - Czy oprogramowania Dekteca pracują z najnowszymi OS Windows?
- Tak.
- Czy Dektec posiada oprogramowania pod system Linux?
- Nie.
Dostępne są natomiast biblioteki SDK do pisania własnych oprogramowań. - Czy adaptery z portami USB-2 moga pracować w portach USB-3?
- Tak.
- Czy adaptery z portami USB-3 mogą pracować z portami USB-2?
- W ogólności nie.
- Czy adaptery z portami USB-3 będą współpracowały z każdym portem USB-3 w komputerze?
- Nie zawsze - wszystko zależy od użytych w komputerze portów USB-3 i ich oprogramowania. Adaptery mogą nie współpracować wcale (lub poprawnie) z niecertyfikowanymi portami (i ich sterownikami).
- Czy adaptery z portami USB-3 współpracują komputerami z systemami operacyjnymi 32-bity??
- Dektec rekomenduje oraz zaleca współpracę adapterów USB-3 z systemami 64-bitowymi, wyższymi od Win7.
Dektec nie gwarantuje poprawności pracy tych adapterów z systemem Win7 oraz w systemach 32-bitowych.